Karališkasis Madridas. Ispaniško temperamento paieškos

Kodėl madridas? Dėl dviejų priežasčių, pirmiausia norėjosi pabėgti nuo atkeliaujančios žiemos ir antra, norėjosi pajusti tą ispanišką temperamentą, tą matadoro plazdančią muletą ir tai geriausia pradėti nuo sostinės – Madrido.

Skrydis „Rynair“ kompanijos pagalba iš Vilniaus trunka apie keturias valandas (kaina. 64€ į abi puses, vienam
asmeniui).
Pakylame apie pusę pirmos, dienos metu ir būname prieš ketvirtą Madrido laiku (laiko skirtumas viena valanda). Kelionė neprailgsta, nes akys dega noru pasivyti negailestingai bėgančią vasarą, užuosti ką tik iškeptą paeliją ir įrodyti, pirmiausia sau pačiam, kad tiek filmuose pamatytų ispaniškų kultūros šedevrų ištikrųjų egzistuoja ir teikia tą pietiečiams būdingą atsipalaidavimo jausmą. Jausmą, kai paprasčiausiai norisi gyventi brazdinant  gitarą, kažkur miesto pakraštyje, vynuogių plantacijos prižiūrėtojo namelyje – gurkšnojant rožinę sangriją ir niekur neskubant. Nieko neplanuojant ir kas svarbiausia nežvilgčiojant per petį į netaip tobulai, kaip galvota nugyventą gyvenimą. Tokia, ta ispaniška vizija buvo prieš pirmą kartą nusileidžiant šioje žemėje.

Nuo Madrido Barajas oro uosto keliaujame traukiniu, kuris už 2.4€ mokestį žmogui nuveža iki Atocha geležinkelio stoties. Nuo stoties iki mūsų viešbučio „Hostal Rivera – Atocha“ (40€ už naktį) vos kilometras. Kelias neklaidus ir bent valandėlę panagrinėjus per „google street view“ galima pasiekti tikslą be jokio papildomo žemėlapio. Kelias kiek įkalnėn, bet pavargę nesijaučiame, svarbiausia šilta (apie 20 laipsnių). Viešbučio recepsijoje susiduriame su pirma, laukta problema – kalbos barjeras. Ir nors į antrą gyvenimo pusę persiritęs administratorius dirba apgyvendinimo paslaugas teikiančioje srityje, kalbėti angliškai sekasi labai sunkiai (nors gal čia principo reikalas). Galiausiai pasiekiame savo kambarį, į kurį palydėjęs mūsų naujas draugas aprodo, jo „privalumus“. Iš rankų gestų suprantame, kaip veikia žaliuzių pakėlimo sistema, kaip atsirakina durys (pastaroji jo improvizacija leido suprasti, kad čia apsilanko visai su civilizacija nesusijusių piliečių). Tačiau kambarys, tik vienai nakčiai, todėl nepergyvename ir valandėlę atsipučiame..

Madridas jau vakarėja ir mes pasileidžiame Atocha gatve iki Jacinto Benavente aikštės. Žmonių, kaip ir galima buvo tikėtis tokiame mieste yra daug, tačiau didžiąją daugumą sudaro turistai, todėl tos tikros ispaniškos dvasios apraiškos yra likusios tik maisto gaminiuose, kurių galima paragauti vietinėse kavinukėse, senyvo amžiaus ispanų charizmoje, žiūrint futbolo rungtynes ir pastatų architektūroje. Stebim viską ką galim aprėpti, ką dar akys mato, po ilgos kelionės. Taip praeiname keletą gatvelių ir atsidūriame garsiojoje Gran Via gatvėje. Gatvė įspūdinga savo architektūra, skulptūromis ant stogų ir žmonių srautais. Šia gatve nukeliaujame iki Ispanijos aikštės, ima temti ir miestas dabinasi švieselėmis, pastatai žaidžia apšvietimais, stengdamiesi būti matomesni vienas už kitą.

Prisėdame šalia fontano, prie Migelio Servanteso statulos. Žvelgdamas į statulą, bandau nusikelti į XVIa. pabaigą, į tų laikų Ispaniją. Šiurpas nubėga kūnu, kai pagalvoji, ką tada būtum daręs, kaip būtum pritapęs prie tos dienos gyvenimo tempo ir žmonių. Pats Servantesas sunkiai pritapo, nors tai meninikams būdingas bruožas, tačiau ką paliko po savęs… Turbūt visi bent kartą gyvenime skaitė kovotojo su vėjo malūnais istoriją.

Suvalgome kelis dar iš Lietuvos įsidėtus sumuštinius, gurkštelim vietinėje krautuvėje įsigyto vandens ir atsisveikinę su reikšminga Ispanijos ir viso pasaulio kūrybine ikona pasileidžiame ties Jerdines de Sabatini sodais, kuriuose vietinis jaunimas gurkšnoja vyną ir aptarinėja meilės dramas, bent jau taip pasirodė iš gestų ir ištartų žodžių tembro. Jaunimo daug – daug ir dramų. Nors pasidarė visiškai tamsu, tačiau nedingo saugumo jausmas. Vaikštome labirintais, kurie neretai slepia dirbtinus vandens telkinius. Kas trečias krūmynas sujuda nuo burkuojančių balandėlių, tiek tiesiogine, tiek perkeltine prasme.

Praeiname Karališkuosius Madrido rūmus, į kuriuos tikrai sugrįšime rytoj, kai bus galima pakliūti vidun. Po to Calle Mayor gatvėje užsukame į krautuvėlę ko nors vakarienei ir grįžtame į viešbutį, nes kaip visada pirma kelionės diena pareikalauja daug ištvermės ir jėgų.

Rytas Madride. Rytas visada man asmeniškai yra gražiausias paros laikas, o jei jis sutinkamas su puodeliu kavos nepažįstamo miesto senamiestyje įsikūrusio viešbučio balkone – rojus. Deja Atocha gatvė nėra senamiestyje, o ir kavos neturim, tačiau nepaklusus administratoriaus paliepimams dėl žaliuzių, praveriame jas. Ir už lango visai kitoks Madridas, nei su juo atsisveikinome vakar. Gaila, kad truputį per ilgai miegojome, todėl ramumą už lango jau pradėjo drumsti maisto išvežiojimo mašinos, prasidėjo remonto darbai. Tačiau, kaip nuostabu, stovint balkone jausti saulę, jausti šilumą lapkričio mėnesį. Rytinė akimirka suteikia, daug vilties, kad ir ši diena bus produktyvi, kad aplankysim, bent dalį objektų, kurių nepamatėme vakar ir kas svarbiausia paragausime vietinės virtuvės šedevrų.

Užsimetę kuprines ant pečių ir kaip jau įprasta antrą kelionės dieną be žemėlapių, pajudame prie Karališkųjų Madrido rūmų. Gausybė turistų, atitinkamai atsiranda ir gatvės akrobatų ir visai nesvarbu ar jie žongliruoja savo kūnu ar tiesiog šaukštais, savo publiką susirenka. Pačiuose rūmuose nepabuvom, bet ir iš lauko pusės pastatai atrodė įspūdingi, neveltui tai didžiausi rūmai Europoje.

Keliaujame jau žinomu keliu iki Templo de Debod šventyklos. Eilėje palaukiame kokias 20min. įėjimas nemokamas, tačiau nors ši šventykla statyta dievui Amonui ir Izidei, bei atgabenta iš pat Egipto – didesnio žavesio nesukelia. Galbūt dėl žmonių kiekio, nuolatinio bruzdesio ir ankštų patalpų. Keisti mes keliautojai, nes pačiame Egipte dar nebuvome, neaplankėme nei vienos piramidės, bet tai ateities planuose.

Grįžtame į Gran Via gatvę, kuri mus pasitinka milžinišku piketu, procesija ar kažkokiu panašiu renginiu. Nelabai žinojome kaip reaguoti, ar jiems pritarti ir keliauti su srautu ar tiesiog apeiti šią gatvę (maža ką, kokių mažumų atstovai čia savo sąlygas kelia). Tačiau išsivertus paaiškėja, kad tai turėtų būti eisena prieš smurtą prieš moteris. Įdomiausia, galbūt ne tai, kad pirmą kartą gyvenime pamatėme tokio „kalibro“ eiseną, kiek tai, kad tos eisenos pasekmės, taip greitai buvo sutvarkomos. Turiu omenyje, kad visos šiūkšlės: vėliavėlės, plakatai, kaspinėliai buvo valomi specialių tarnybų judančių iš demonstracijos galo.

c

Gran Via gatvėje užsukame į kavinukę pavalgyti. Ir mums dažnai, taip nutinka, kad ar būtume Izraelyje, ar Portugalijoje, ar dabar Ispanijoje – pataikome į Italų kavinę, kurioje didžiąją meniu dalį sudaro picos. Tačiau, jėgos po truputėlį senka, o diena dar net neįpusėjo, užsisakome aštrią picą ir vegetarišką „troškinuką“. Galbūt mes tiesiog nepataikome ant kavinių, tačiau visus kartus taip nutiko, kad itališkos picos skaniausios yra ne Italijoje, o būtent svetur. Maistas skanus, bet ne Ispaniškas, todėl nusprendžiame, kad bent vakarienei būtinai reikės paragauti paelijų. Sumokame apie 28€ ir patraukiame prie Fuente de La Cibeles. Čia įspudingi XVIIIa. statiniai, kurie yra tapę Madrido simboliu. Šalia jų stovi ir Puerta de alcala – šie vartai buvo statomi, kaip triumfo arka, skirti švęsti monarcho atvykimui į sostinę. Tačiau mus labiau suvilioja netoliese esantis didžiulis parkas.

Parque del Buen Retiro – arba Retiro parkas, kuris yra žmonių susibūrimo vieta ir turi nuostabų ežerėlį. Šiluma pakyla iki 24 laipsnių ir prisėdame ant žolės. Ilsiname kojas ir džiaugiamės sugrįžusia vasara. Peržvelgiame savo planus, ką dar būtų smagu pamatyti ir apsistojame, tik dėl vieno muziejaus – Karalienės Sofijos meno centras. Jis yra labai patogioje vietoje, netoli stoties. Kadangi mūsų skrydis į Vilnių iš Madrido yra anksti ryte (7:15 vietos laiku), todėl nusprendėme viešbučio neužsisakinėti ir vėlai vakare keliauti iki oro uosto ir jame pernakvoti.

Pajudame link Cibelės aikštės ir Paseo del Prado gatve keliaujame link stoties. Laikrodis rodo apie ketvirtą valandą, todėl neskubame, ir atkeliavę prie stoties pasukame į priešingą pusę (muziejų palikę vėlyvesniam laikui). Čia gerą valandėlę paklaidžiojame po Madrido gatveles.

Grįžtame prie muziejaus, kuriame didžioji dalis darbų priklauso Pablo Picasso, Salvadoro Dali. Vidiniame kiemelyje prie muziejaus, viena kavinė kurioje siūlo ispaniškus valgius ir paeliją. Juos palikę vakarienei, susigundome ispanišku desertu – čiūros su karštu šokoladu (Chocolate con churos), tai ispaniškos spurgos keptos aliejuje. Iš karto pasakysiu riebu, labai riebu, o dar su šokoladu, tai daug neįveiksi. Sumokėjus 10€ už dvi porcijas iš pradžių atrodė, kad čia kelių minučių reikalas, tačiau tas kelias čiūras valgėme gal valandą. Pirmą kartą paragauti įdomu, bet antrą kartą jų nepirkčiau – norėtųsi kažko lengvesnio. Ir nutik tu man taip, kad mums besimėgaujant desertu vidiniame muziejaus kiemelyje, žmonių prie meno centro ima daugėti, kol galiausiai susidaro eilės, kaip prie kokio įėjimo į stadioną per svarbias varžybas. Sužinojus, kad kas kelias valandas įėjimas į muziejų nemokamas – atsistojame ir mes.

Tos dvi valandos prabėga taip, greitai, kad nepajaučiame, kaip apsauginiai maloniai paprašo palikti patalpas. Pats meno centras – didelis, tapinantis daug kolekcijų ir buvo tikrai įdomu pažvelgti į garsių dailininkų meno kūrinius, nors ir nesu to mėgėjas.

Taip ateina vėlus vakaras, bet kavinės dar dirba, todėl nusprendžiame išbandyti ir paskutinį likusį mūsų sąraše ispanišką šedevrą – paeliją. Kavinėje šalia kurios ir valgėme desertą užsisakome vegetarišką ir su jūros gėrybėmis „keptuvę“ skanėsto, ir šiek tiek tenka nusivilti. Tikrai neesam išrankūs maistui, bet tai nebuvo tai, ko taip ilgai laukėm ir tikėjomės. Čia kažkas panašaus, kaip su undinėlės skulptūra Danijoje. Visą vaikystę praleidom prie H.K.Andersono pasakų ir undinėlę sudievinom, laikėm savotišku stabu ir vykdami jos apžūrėti galvojom išvysiantys unikalų reginį, o tai tebuvo maža undinėlė ant kranto. Taip ir su paelija, galvojom, kad tai bus vienas skaniausių ragautų patiekalų, o tai tiesiog ryžiai su daržovėmis ar jūros gėrybėmis keptuvėje. Aišku – nieko nesakau, skanu, bet tikrai ne dieviška. Paelijų kaina svyravo apie 10€ už vieną prciją.

Buvo vidurnaktis ir nukulniavome prie Atocha stoties, kur stoja ekspresas (autobusas nugabensiantis iki Barajas oro uosto, kaina 5€ žmogui). Visas autobusas apklijuotas reklamomis, todėl atsisėdus pro langus mažai kas ir matėsi, aišku buvo dar ir tamsu. Geras pusvalandis ir mes jau oro uoste.

Kartais palikti šalį būna liūdna ir dažniausiai tai atsitinka, kai parskrendame iš pietų, dėl labai paprastos priežasties – ten visada būna šilčiau nei Lietuvoje. Taip ir šį kartą, visai nesinorėjo grįžti į žiemą. Bet kita vertus pusantros paros mums pilnai pakako, kad susidarytume Ispanijos sostinės įvaizdį, nors tikrai neaplankėme visų planuotų aplankyti objektų. Kitas taikinys bus Barselona, o vėliau mažesni Ispanijos miesteliai, išsaugoję daugiau tikrosios ispaniškos dvasios.

O dabar pasidėję kuprines po galva ir susiradę atokesnį kampelį ilsimės, pakaitomis užmiegame ir bandome tas kelias likusias valandas praleisti iki skrydžio, kiek įmanoma ramesnėje aplinkoje, nors neretai sulaukiame tokio pat likimo bendrakeleivių, kol galiausiai visai nebelieka vietos kur atsisėsti.

Penkta valanda ryto, ir jau keliaujam prie patikros punktų. Apibendrinant galima teigti, kad Ispanija, nepaisant maisto sudarė gerą pirmą įspūdį ir kaip minėjau, čia tikrai sugrįšime.

Kelionės laikotarpis:  2015 11 06-08

Nukeliauta lėktuvu: 5326km, autobusu: 13km, traukiniu: 13km, pėsčiomis: 23km

Viso nukeliauta: 5375km

Kur apsistoti Madride:

airbnb-2384737_1920

Madride apstu viešbučių nuo kelių žvaigždučių iki aukščiausios klasės kompleksų, tačiau jei norite sutaupyti – rinkitės apgyvendinimo paslaugą „Airbnb“. Jei norite daugiau sužinoti apie šią pigios nakvynės galimybę – skaitykite čia: Airbnb

Jeigu dar niekada nebandėte šios nakvynės galimybės –  suteikiame 25€ nuolaidą jūsų pirmai nakvynei, jei registruositės per šią nuorodą čia: Išsirinkite pigiausią nakvynę ir gaukite 25€ dovanų >>

Jei norite naujienas sužinoti pirmieji – spauskite ,,Like“ kurdabar.lt Facebook paskyroje  ir užsiprenumeruokite naujienas, kaip tai padaryti:

kaip sekti

Nacionalinis archeologijos muziejus – Calle de Serrano, 13 28001 Madrid, Spain

Reklama

1 mintis apie “Karališkasis Madridas. Ispaniško temperamento paieškos

1. Atgalinė nuoroda: Skrydžiai iš Vilniaus į Madridą 49,98€ į abi puses! – Kur dabar?

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Keisti )