Leidžiamės į vasaros nuotykį traukiniu! Kodėl naudinga keliauti su “Interrail pass” ir “Eurail pass”

14679651296_710115b5ac_k

Šiuolaikinis pasaulis yra labai dinamiškas. Viską stengiamasi atlikti per trumpiausią laiką, ne išimtis ir transporto priemonės. Jeigu keliaujame iš vienos šalies į kitą dažniausiai renkamės lėktuvą, o autobusą ir traukinį atmetame dėl per didelio laiko gaišimo. Šiame straipsnyje norėčiau pirmiausia gražinti žiupsnelį romantikos ir kelionę paversti ne lėtesne, o vaizdingesne.

Traukinių tinklas Baltijos šalyse nėra gerai išvystytas, tačiau kitoje Europos dalyje tai labai populiari transporto priemonė, juolab leidžianti grožėtis atsiveriančiais vaizdais pro langą. Pirkti traukinio bilietus galima kiekvienai kelionei atskirai, tačiau šiame straipsnyje norėčiau atkreipti dėmesį į keliavimą su „Interrail pass“, „Eurail pass“ pasais.

Kuo tokie pasai yra naudingi? Pirmiausia juos galite įsigyti vienai šaliai, keletui šalių, ar net visai Europai ir traukiniais važinėti be apribojimų, nurodytą laiką pase. Pavyzdžiui važiuojate iš Milano į Romą ir traukiniui stabtelėjus Florencijoje pajuntate „Stendalio sindromą“.  Jeigu turite paprastą vienkartinį bilietą išlipti neracionalu, tačiau jei turite pavyzdžiui „Interrail pass“ galite apžiūrėti Toskanos pasididžiavimą, paragauti dieviškų ledų ir vakare tęsti toliau kelionę į Romą (Su šiuo pasu galite keisti traukinius taip dažnai, kaip tik norite). Kita vertus nereikia rūpintis pirkimu vis naujų bilietų, o visą dėmesį galite skirti miesto apžiūrai.

Tokių bilietų kaina iš pradžių gali atrodyti gana didelė, tačiau tai kaina už laisvę. Laisvę rinktis kelionės kryptis vienoje šalyje ir visoje Europoje. Ar tai apsimoka? Na, jeigu keliaujate iš taško A į tašką B, tai tikrai ne. Tačiau jei jūsų tikslas pabėgti nuo kasdienių rūpesčių, pasileisti į kelią ir užsimiršti – tai velniškai geras pasiūlymas ir tikrai gaunasi daug pigiau, nei pirkti atskirtus bilietėlius.

Eikime prie konkrečių pavyzdžių ir pradėkime nuo „Interrail global pass“, kurio dėka galite keliauti po 30 Europos valstybių. Lentelėje yra surašytos kainos priklausomai nuo dienų skaičiaus ir Jūsų amžiaus. (Skliausteliuose pateikiamas periodas per kurį reikia „išvažinėti“ dienas).

 

Po Europą (II klasė) Jaunimas nuo 12-27 m.

Suaugusieji 27-60 m.

Senjorai nuo 60 m.
5 dienų ( 15 d.) 206 267 240
7 dienų ( 1 mėn.) 253 318 287
10 dienų (1 mėn.) 301 378 341
15 dienų ( 1mėn.) 372 468 421
Kiekvieną dieną (15d.) 348 418 377
Kiekvieną dieną (22d.) 385 489 441
Kiekvieną dieną (1mėn.) 493 632 570

 

Atlikime eksperimentą. Sakykime mums yra 25 metai ir mes nusiperkame 5 dienų pasą ir pradedame savo kelionę atskrisdami į Milaną (pastarąjį pasirinkome, nes kaina skrendant su „Wizzair“ ar „Ryanair“ kompanijomis paprastai yra labai nedidelė). Iš Milano galime leistis į savo vasaros nuotykį palei Viduržemio jūrą (papietaudami Genujoje ir vakarieniaudami Monake).

Galime dieną pailsėti Nicoje ir patirti tikrą prancūzišką dvasią Marselyje. Pravažiuojame Perpinjaną ir mes jau Ispanijoje. Nuostabi atmosfera apima, kai artėjame link Gaudi šedevrų Barselonoje. O Katalonijos sostinėje galima praleisti nors ir savaitę ir vis tiek visko nepamatytume, tačiau sau galime leisti viską nes kitas traukinys į mūsų dar nesugalvotą miestą išvyksta tą dieną, kada norėsime. Leidžiamės Ispanijos rytine pakrante iki Valencijos ir nepasididžiuojame paragauti paelijos! Skrodžiame traukiniu per centrinę Ispaniją ir mes jau sostinėje Madride iš kurios galima parskristi tiesioginiu reisu namo. O jeigu mūsų pasas galioja ilgiau, nei penkias dienas, tai tiesiu taikymu į Portugaliją! Ir nereikia sukti galvos apie laukimą oro uostuose apie bilietų pirkimą greitai kemšamas „čiūras“, kad nespėsime į reisą, nes kaip minėjau visi traukiniai yra jums pavaldūs. Ir tai tik viena iš daugelio krypčių, ką jau kalbėti apie Šveicariją, kalnus arba Lietuviam dar vis egzotiškus Balkanus. Todėl nieko nelaukę spalviname savo gyvenimą, kad būtų ką prisiminti!

Jeigu norite apsiriboti viena šalimi, pateikiame populiariausių valstybių traukinio pasų kainas:

Italija:

Italija (II klasė) Jaunimas nuo 12-27 m. Suaugusieji 27-60 m. Senjorai nuo 60 m.
3 dienų kelionės 90 119 107
4 dienų kelionės 111 150 135
6 dienų kelionės 145 201 181
8 dienų kelionės 181 241 217

Kelionė į Italiją be išankstinio plano

Tęsiame pažintį su Italija. Stulbinantys Apulijos ir Bazilikatos regionai

Prancūzija:

Prancūzija (II klasė) Jaunimas nuo 12-27 m. Suaugusieji 27-60 m. Senjorai nuo 60 m.
3 dienų kelionės 159 205 185
4 dienų kelionės 169 225 203
6 dienų kelionės 214 286 258
8 dienų kelionės 239 316 285

 

Ispanija:

Ispanija (II klasė) Jaunimas nuo 12-27 m. Suaugusieji 27-60 m. Senjorai nuo 60 m.
3 dienų kelionės 135 175 158
4 dienų kelionės 159 199 179
6 dienų kelionės 193 259 233
8 dienų kelionės 226 300 270

Ispanijos sostinė – Madridas. Ko ieškojome ir ką atradome

Palmių alėjomis apsupta Alikantė ir paelijos gimtine tituluojama Valencija

Graikija:

Graikija (II klasė) Jaunimas nuo 12-27 m. Suaugusieji 27-60 m. Senjorai nuo 60 m.
3 dienų kelionės 59 79 71
4 dienų kelionės 71 96 87
6 dienų kelionės 96 126 114
8 dienų kelionės 110 149 134

Pažintis su Atėnais ir poilsis Korfu saloje

Norvegija:

Norvegija (II klasė) Jaunimas nuo 12-27 m. Suaugusieji 27-60 m. Senjorai nuo 60 m.
3 dienų kelionės 135 175 158
4 dienų kelionės 159 199 179
6 dienų kelionės 193 259 233
8 dienų kelionės 226 300 270

 

Norite „paragauti“ kitokios Europos? Renkamės „Balkan flexipass“. Su šiuo pasu galima  keliauti: Bulgarijoje, Rumunijoje, Turkijoje, Makedonijoje, Graikijoje, Bosnijoje ir Hercegovinoje, Juodkalnijoje, Serbijoje. Argi ne puiku būtų atskridus į Atėnus ir pasimėgavus saulės voniomis keliauti į Makedoniją, kur viskas pigiau nei Lietuvoje? Yra vienas pastebėjimas apie Albaniją. Ši šalis nėra įtraukta į pase galimų pravažiuoti šalių sąrašą, tačiau tikrai verta čia pasinaudoti traukiniais (su „Balkan flexipass“ to padaryti negalėsite – teks pirkti atskirus bilietus). Tačiau siūlau pasinaudoti traukiniais ne dėl nusigavimo iš vienos vietos į kitą, o tiesiog dėl adrenalino. Albanijoje populiariausios transporto priemonės yra „maršrutkės“, autobusai. Tačiau važiuojant traukiniu apims jausmas, kad filmuojatės vesterne, kai aplink vaikšto vištos, o žvelgiant pro langą gali pamatyti, kaip tave aplenkia labai pasiturintis vaikas su dviračiu.

5827993337_370895cbf4_b

Pateikiame „Balkan flexipass“ kainas:

Balkanai (II klasė) Vaikai iki 13 m. Jaunimas nuo 13-25 m. Suaugusieji 25-60 m. Senjorai nuo 60 m.
3 dienų kelionės 45,5 68 91 77
5 dienų kelionės 67 80 134 107
7 dienų kelionės 91.5 106 183 145
10 dienų kelionės 116.5 140 233 187
15 dienų kelionės 140 168 280 225

BALKANAI I dalis. Makedonijos atspalviai

BALKANAI II dalis. Albanija – erelių žemės tikrovė

BALKANAI III dalis. Žydroji Albanijos pakrantė

BALKANAI IV dalis. Paskutiniai nuotykiai Albanijoje – Komano ežeras

BALKANAI V dalis. Juodkalnija: Taros kanjonas ir Juodasis ežeras

BALKANAI VI dalis. Bosnija ir Hercegovina, ką veikėme musulmonų namuose

BALKANAI VII dalis. Įkvepianti Kroatija ir traukiniu į Budapeštą pakeliui namo

Visą informaciją apie keliones traukiniais su specialiais pasais galite rasti adresais:

http://www.interrail.eu/en

http://www.raileurope-world.com/

Šią vasarą keliaukime, atraskime ir mėgaukimės gyvenimu, nes jis turi labai nemalonią savybę greitai praeiti. Svarbiausia nebijokite leistis į nuotykį, nes kaip sakoma labai sunku laimėti aukso puodą, neturint loterijos bilieto. Gražių kelionių ir įspūdžių jose!

Norite sutaupyti? Rinkitės apgyvendinimą per Airbnb! Galite išsinuomoti apartamentus, vilą, privatų kambarį arba lovą bendrame kambaryje.

 “Airbnb” – kas tai? Kokie privalumai ir trūkumai >>

 Išsirinkite pigiausią nakvynę ir gaukite 25€ dovanų >>

Reklama

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Connecting to %s